«اینوتکس 2021»| دستاوردها و تلاش فناوران ایرانی به نمایش درمی‌آید

نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری در حالی به ایستگاه دهم می‌رسد که میزبان فعالان فناور داخلی و بین‌المللی خواهد شد.

دهمین دوره این نمایشگاه با عنوان اینوتکس 2021 همچون سال‌های پیشین، میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، استارتاپ‌ها، صاحبان کسب‌وکارهای فناور و ایده‌پردازان ایرانی و خارجی است. با برگزاری 9 دوره موفق این رویداد، اینوتکس اکنون به بستری برای عرضه نوآوری و فناوری، تبادل دانش و فناوری با نقش آفرینی صاحبان سرمایه، ایده، کسب و کار از ایران و سایر کشورها است.

در طول دوره‌های برگزاری، بیش از 1800 شرکت دانش‌بنیان و خلاق توانمندی‌هایشان را در این نمایشگاه عرضه کردند. همچنین زمینه برای حضور بیش از 60هزار بازدید کننده فراهم شد. در این دوره از نمایشگاه، شرکت های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ، شتاب‌دهنده و مرکز نوآوری، مرکز رشد و پارک فناوری و... تازه‌ترین و فناورانه‌ترین دستاوردهایشان را به بیش از 20هزار بازدید کننده در دو شکل حضوری و برخط معرفی می‌کنند.

نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری از یک نمایشگاه فراتر رفته و بستر را برای ترغیب و ایجاد علاقمندی در جوانان دانش‌آموخته و خلاق به کارآفرینی از یک سو و ترغیب صاحبان سرمایه به حضور در حوزه های نوآورانه از سوی دیگر فراهم می‌کند.

 

فرصت تجربه‌های فناورانه

بر همین اساس، اینوتکس 2021 نیز همچون سال‌های پیشین با برگزاری رویدادها و بخش‌های جانبی گوناگون در کنار رویداد اصلی، ظرفیت را برای شکوفایی ایده‌های نوآورانه، بحث و تبادل دیدگاه میان فعالان بخش‌های گوناگون زیست‌بوم نوآوری و فناروی فراهم خواهد ساخت.

برگزاری استیج عمومی اینوتکس یکی از بخش‌های نمایشگاه اینوتکس 2021 است. در این رویداد بیش از 30 ساعت سخنرانی، پنل و گفتگو با موضوع فرهنگ سازی کارآفرینی و ایجاد امید و انگیزه در جوانان با معرفی نمونه های موفق در استیج عمومی برگزار می‌شود.

همچنین استیج تخصصی اینوتکس با بیش از 30 ساعت محتوا به  بررسی اتفاقات و رویدادهای مهم نوآورانه دنیا می‌پردازد. در این رویداد به بررسی حوزه فناوری‌های نوظهوری چون کلان داده ها، ظهور NBIC، اینترنت اشیاء، رایانش ابری و هوش مصنوعی می‌پردازد.

رقابت های استارتاپی اینوتکس پیچ که در 6 استان مختلف کشور برگزار شده و فینال این رقابت ها همزمان با رویداد اینوتکس و در مواجهه با سرمایه گذاران برگزار می شود. همچنین کافه سرمایه اینوتکس فرصتی را برگزاری مجموعه جلسات سرمایه گذاری بین استارتاپ ها و سرمایه گذاران و اینوجوان زمینه برگزاری کارگاه های تفکر خلاق و حل مسئله را برای نوجوانان همراه با بازی و سرگرمی فراهم می‌کند. در بخش تجربه فناوری نیز امکان لمس و آشنایی نزدیک مردم با جدیدترین فناوری های تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان و کار کردن با آن‌ها فراهم است.

دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری با رویدادها و بخش های جانبی متنوعی از تاریخ 28 تا 31  اردیبهشت ماه جاری، در فضای باز پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری میزبان فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور و علاقمندان این حوزه خواهد بود.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z1bq